REGULAMIN KONFERENCJI BRANŻOWEJ „EXPO SFERA 2025”
§ 1. Postanowienia ogólne
1) zaproszonych gości
2) prelegentów,
3) studentów (uczestników wnoszących opłatę rejestracyjną),
4) sponsorów i partnerów,
5) pracowników, współpracowników oraz podwykonawców Organizatora.
§ 2. Zakres i charakter Konferencji
1) projektowaniem i budowaniem stoisk eventowych,
2) organizacją imprez, konferencji i targów,
3) dostarczaniem innowacyjnych rozwiązań technologicznych dla branży targowo-eventowej.
1) prelekcje eksperckie (wystąpienia prelegentów),
2) panele dyskusyjne i stoły mastermind (moderowane dyskusje w małych grupach),
3) networking i wymianę doświadczeń pomiędzy uczestnikami.
1) umożliwienie wymiany wiedzy i prezentacji rozwiązań z obszaru eventów,
2) nawiązywanie kontaktów biznesowych,
3) omawianie trendów, wyzwań i problemów w branży budowlano-eventowej.
§ 3. Rejestracja i zasady uczestnictwa
1. Zaproszeni goście i partnerzy branżowi:
1) udział w Konferencji jest bezpłatny dla osób i firm bezpośrednio zaproszonych przez Organizatora, o ile odrębne umowy bądź aneksy nie stanowią inaczej (np. sponsorzy, patroni medialni).
2) Udział w wydarzeniu mogą wziąć studenci, którzy są zobowiązani do wniesienia opłaty rejestracyjnej w wysokości określonej przez Organizatora w materiałach rejestracyjnych (stawka ulgowa), zaś brak terminowej wpłaty uprawnia Organizatora do anulowania zgłoszenia studenta i niedopuszczenia go do udziału w Wydarzeniu.
2. Organizator może uruchomić system rejestracji on-line. Uczestnik, wypełniając formularz, zobowiązany jest do:
1) podania rzetelnych danych osobowych,
2) akceptacji niniejszego Regulaminu,
3) zapoznania się z dokumentacją RODO (Klauzula Informacyjna, Polityka Prywatności),
4) wyrażenia bądź niewyrażenia zgód marketingowych według własnego uznania.
3. Samo przesłanie zgłoszenia (np. wypełnienie formularza) nie gwarantuje miejsca. Dopiero oficjalne potwierdzenie od Organizatora (wysłane e-mailem) oraz uiszczenie opłaty (jeśli dotyczy danej kategorii Uczestnika) upoważnia Uczestnika do udziału. Organizator może odmówić przyjęcia zgłoszenia w przypadkach opisanych w § 2 ust. 5 i w ust. 6 poniżej.
4. Organizator ma prawo odmówić przyjęcia zgłoszenia Uczestnika w szczególności, gdy:
1) Uczestnik nie spełnia kryteriów branżowych (np. chce promować usługi transportowe niepasujące do profilu eventowego),
2) Uczestnik nie uiścił opłaty rejestracyjnej w terminie,
3) liczba miejsc została wyczerpana,
4) występują inne uzasadnione powody organizacyjne (np. względy bezpieczeństwa, wcześniejsze naruszenia Regulaminu).
§ 4. Współpraca z uczelniami i szkołami średnimi
1) umożliwienia studentom/uczniom (praktykantom) uczestnictwa w Konferencji w ramach praktyk,
2) zorganizowania stołów mastermindowych z udziałem koordynatorów uczelni,
3) integracji środowiska akademickiego z biznesem eventowym.
§ 5. Program Konferencji i stoły mastermindowe
1) branżowi eksperci (przedstawiciele firm eventowych, wykładowcy, zaproszeni goście) moderują dyskusję,
2) studenci i inni uczestnicy mogą zadawać pytania, dzielić się spostrzeżeniami i korzystać z wiedzy mentorów,
3) poruszane tematy są ściśle związane z branżą,
§ 6. Opłaty studenckie, rezygnacje i zwroty
1) Organizator ustala i publikuje wysokość oraz termin płatności w materiałach rejestracyjnych.
2) Po odnotowaniu wpłaty Organizator przesyła studenckie potwierdzenie udziału.
3) Brak zapłaty w ustalonym terminie może skutkować anulowaniem zgłoszenia.
1) Student może zrezygnować z udziału, powiadamiając Organizatora mailowo (lub pisemnie).
2) Rezygnacja zgłoszona najpóźniej 14 dni przed datą Konferencji uprawnia do zwrotu 100% uiszczonej kwoty, wypłacanego w ciągu 14 dni roboczych od akceptacji rezygnacji.
3) Rezygnacja zgłoszona mniej niż 14 dni przed Wydarzeniem może skutkować brakiem zwrotu, chyba że Organizator uwzględni uzasadnione zdarzenia losowe.
4) W przypadku zmiany terminu/miejsca z przyczyn leżących po stronie Organizatora student ma prawo rezygnacji i zwrotu opłaty w ciągu 14 dni od poinformowania o braku akceptacji zmiany. Zwrot będzie zrealizowany w terminie 14 dni roboczych.
§ 7. Prelegenci i Umowy Prelegenckie
1) temat i czas trwania prelekcji (np. 445 minut albo inny czas w harmonogramie),
2) datę i miejsce (Obiekt, sala) oraz obowiązek przybycia 2–3 godziny wcześniej,
3) zobowiązanie do promocji wystąpienia w mediach społecznościowych co najmniej na 1 miesiąc przed Wydarzeniem (tj. do 06.05.2025),
4) kwotę wynagrodzenia oraz ewentualne zwroty kosztów podróży,
1) terminowe przygotowanie prelekcji i dostarczenie materiałów (slajdów, abstraktu) w uzgodnionym terminie,
2) przybycie na teren Konferencji w czasie wskazanym przez Organizatora (zwykle 2–3 godziny przed wystąpieniem) w celu ustawień technicznych,
3) udział w sesji Q&A i ewentualnych aktywnościach towarzyszących (np. panel dyskusyjny, spotkanie z uczestnikami),
4) publikacja w mediach społecznościowych informacji o wystąpieniu (jeżeli tak przewiduje umowa),
5) przekazanie Organizatorowi zgody/licencji na utrwalenie i wykorzystanie wystąpienia w materiałach promocyjnych Wydarzenia.
1) salę prelekcyjną z odpowiednim sprzętem (rzutnik, nagłośnienie, mikrofon),
2) ewentualny zwrot kosztów dojazdu i noclegu (jeśli umowa tak stanowi),
3) wypłatę wynagrodzenia w umówionym terminie,
4) wyżywienie (kawa, lunch) w trakcie Konferencji.
1) rozwiązania umowy w trybie natychmiastowym, jeżeli prelegent rażąco naruszy ustalenia (np. nie pojawi się w ogóle, przedstawi treści niezgodne z prawem czy dobrymi obyczajami),
2) przeniesienia terminu wystąpienia w razie siły wyższej lub zmiany programu.
1) nie wypłacać wynagrodzenia,
2) żądać zwrotu ewentualnych pokrytych kosztów (np. bilet lotniczy, hotel),
3) usunąć prelegenta z programu i zastąpić go innym wystąpieniem.
§ 8. Bezpieczeństwo, porządek i odpowiedzialność Uczestników
1) Uczestnicy muszą przestrzegać przepisów BHP i p.poż. obowiązujących w Obiekcie, w którym odbywa się Konferencja.
2) Zabronione jest wywoływanie sytuacji zagrażających zdrowiu lub życiu innych uczestników (np. użycie otwartego ognia, wnoszenie materiałów wybuchowych).
3) Wniesienie na teren Wydarzenia broni, materiałów pirotechnicznych, środków odurzających lub innych przedmiotów/ substancji niebezpiecznych jest surowo zabronione.
1) Konferencja nie przewiduje degustacji alkoholu w formie stoisk gastronomicznych. Jeśli w ramach kateringu podawane są napoje alkoholowe, mają zastosowanie przepisy ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Zabroniona jest sprzedaż alkoholu niepełnoletnim i nietrzeźwym.
2) Osoby zachowujące się agresywnie, nietrzeźwe lub w inny sposób zakłócające porządek mogą zostać natychmiast usunięte z Wydarzenia bez prawa do zwrotu opłat.
1) Każdy Uczestnik odpowiada cywilnie, karnie i finansowo za działania własne oraz osób, które towarzyszą mu czy wykonują zadania w jego imieniu.
2) W przypadku wyrządzenia szkód w mieniu Obiektu, Organizatora, innych uczestników bądź osób trzecich, Uczestnik ponosi koszty naprawy/nabycia nowego mienia.
3) Jeżeli wskutek zachowania Uczestnika osoby trzecie skierują roszczenia przeciwko Organizatorowi, Uczestnik ten jest zobowiązany zwolnić Organizatora z odpowiedzialności (regres) i pokryć wszelkie koszty (odszkodowania, koszty sądowe, roszczenia).
§ 9. Zmiany terminu, siła wyższa i inne postanowienia dodatkowe
1) Organizator, w razie wystąpienia uzasadnionych przyczyn (np. siła wyższa, niedostępność Obiektu, awarie techniczne, decyzje administracyjne), może dokonać zmiany terminu lub miejsca Konferencji.
2) Uczestnicy zostaną powiadomieni drogą mailową oraz poprzez stronę internetową Wydarzenia.
3) W przypadku istotnej zmiany terminu (inny dzień) lub miejsca (inna miejscowość), Uczestnik ma prawo, w ciągu 7 dni od ogłoszenia zmiany, zrezygnować z udziału, otrzymując zwrot uiszczonych opłat (np. opłaty studenckiej), zgodnie z § 6 ust. 2–4.
1) Siłą wyższą są zdarzenia zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia, takie jak klęski żywiołowe, wojny, zamieszki, strajki generalne, epidemie czy decyzje władz państwowych, które uniemożliwiają przeprowadzenie Wydarzenia w planowanym kształcie.
2) W takim wypadku Organizator może przesunąć termin, odwołać lub przeprowadzić Wydarzenie w formie online/hybrydowej. Uczestnikom przysługuje prawo rezygnacji i zwrotu opłaty w przypadkach i terminach określonych w niniejszym Regulaminie (14 dni od ogłoszenia zmiany formuły bądź odwołania).
1) W niniejszej Konferencji, z uwagi na brak klasycznych wystawców, Organizator nie przewiduje kar umownych za zabudowę stoisk.
2) Organizator zastrzega sobie prawo do niezwłocznego usunięcia z terenu osób naruszających przepisy bezpieczeństwa (np. wnoszących materiały niebezpieczne) bądź drastycznie łamiących postanowienia Regulaminu.
3) Ewentualne kary pieniężne mogą wynikać wyłącznie z indywidualnych umów (np. z prelegentem – za niewywiązanie się z obowiązku promocji), o ile zawarto takie postanowienia w umowie.
§ 10. RODO, Zgody Marketingowe i Wizerunek
1) Dane Uczestników (m.in. imię, nazwisko, e-mail, telefon, wizerunek) są przetwarzane przez Organizatora zgodnie z RODO i ustawą o ochronie danych osobowych, w celu organizacji Wydarzenia, rejestracji, wystawienia faktur, komunikacji z Uczestnikami oraz – w przypadku wyrażenia odrębnej zgody – w celach marketingowych.
2) Szczegółowe zasady opisuje Klauzula Informacyjna RODO oraz Polityka Prywatności, stanowiące integralną część niniejszego Regulaminu. Uczestnik powinien zapoznać się z nimi podczas rejestracji.
1) Uczestnik ma możliwość dobrowolnego wyrażenia zgód na otrzymywanie informacji handlowych od Organizatora (e-mail, SMS, telefon), udostępnianie danych partnerom branżowym i profilowanie.
2) Brak zgody nie wyłącza prawa do uczestnictwa w Wydarzeniu.
3) Uczestnik w każdej chwili może wycofać udzieloną zgodę, co nie wpływa na legalność przetwarzania przed cofnięciem zgody.
1) Podczas Konferencji Organizator może wykonywać zdjęcia i nagrania wideo dla celów dokumentacyjnych i promocyjnych (m.in. zamieszczenie fotorelacji na stronie internetowej, mediach społecznościowych, w materiałach prasowych).
2) Przystępując do Wydarzenia, Uczestnik godzi się na utrwalenie swojego wizerunku i nieodpłatne wykorzystywanie go przez Organizatora w kontekście promocji bieżącej i przyszłych edycji „ExpoSfera”.
3) Jeśli Uczestnik nie życzy sobie wykorzystywania swojego wizerunku, powinien najpóźniej w dniu rejestracji lub przy odbiorze identyfikatora zgłosić to pisemnie Organizatorowi. Organizator dołoży starań, by respektować sprzeciw (np. unikanie publikacji zdjęć, zanonimizowanie wizerunku w materiałach), o ile jest to technicznie możliwe i nie narusza praw osób trzecich.
1) dostępu do swoich danych,
2) sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania,
3) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
4) przenoszenia danych,
5) cofnięcia zgody (jeśli przetwarzanie opierało się na zgodzie),
6) wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku naruszenia prawa.
§ 11. Postanowienia końcowe
1) Klauzula Informacyjna RODO,
2) Zgody Marketingowe (formularze),
3) Wzory umów (z prelegentami, z uczelniami w kwestii praktyk studenckich),